|
Według badań przeprowadzonych na sklepach internetowych przez firmę CubeResearch, kategoria "Odzież i obuwie" stanowi 17% w rynku e-commerce. Natomiast z roku na rok, branża modowa staje się jednym z najbardziej dochodowych sposobów na biznes. Każdy, kto planuje rozpocząć działalność w tej branży, musi liczyć się z dużą konkurencją i walką o każdego Klienta. Walka ta nie będzie odbywała się tylko pod względem atrakcyjności towaru i ceny. Dla kupujących liczy się także punktualna dostawa, fachowa i pomocna obsługa Klienta a także szybkość udzielania informacji (mail, media społecznościowe).
Szata graficzna
Aby wyróżnić się na tle konkurencji należy skupić się na wizualnej oprawie Twojego sklepu internetowego. Branża modowa sprzedaje swój towar za pomocą elementów graficznych - dużego baneru, charakterystycznego loga a także estetycznych zdjęć produktów.
W sklepie internetowym z odzieżą najważniejsza jest przejrzystość strony i łatwość wyszukiwania produktów według określonych cech (np. torebka, mieszcząca format a4, kolor zielony, na ramię). Dzięki łatwemu wyszukiwaniu Klient od razu będzie mógł zobaczyć produkt według cech, które zaznaczył.
Oprócz funkcjonalnej strony należy również zastanowić się nad dobrym komponowaniem się naszej strony z produktami. Obecnie w trendach graficznych dominują minimalistyczne formy, które nie przytłaczają użytkownika sklepu nadmiernym przerostem różnorakich elementów. Dlatego w celu uzyskania nowoczesnego wyglądu strony, stworzenie indywidualnej szaty graficznej jest atrakcyjną możliwością.
Opisy i zdjęcia produktów
Integrując się z hurtownią i korzystając z plików XML, otrzymujesz w pakiecie opis każdego produktu. Nie warto jednak zostawiać gotowych opisów w sklepie, ze względu na wielokrotnie powielanie tych samych zdań. Niestety, wyszukiwarka Google niezbyt dobrze toleruje takie treści.
Dlatego warto poświęcić swój czas nas przygotowanie własnych, unikalnych opisów produktów. Korzystając jednocześnie ze słów kluczowych używanych w celu pozycjonowania naszego sklepu internetowego z odzieżą. Opisuj produkty językiem korzyści, np. przedstaw różne możliwości produktu, które Klient będzie mógł sobie wyobrazić. Na przykład: "lekka, biała sukienka w kwiaty będzie idealna na romantyczne wyjście, a także spotkania w kobiecym gronie w kawiarni". W ten sposób opisując produkty przedstawiasz wielokrotne zastosowanie jednego produktu, co z punktu widzenia Klienta okazuje się korzystne.
Natomiast zdjęcia powinny oddawać w pełni rzeczywisty stan produktu. Zaawansowana technika pozwala także na prezentowanie produktu, który obraca się o 360 stopni. Takie interaktywne przedstawienie produktu jest nie tylko atrakcyjne ze strony Klienta, lecz także pozwala na zwiększenie poczucia u Klienta możliwości pooglądania produktu przed zakupem.
Komunikacja sklepu odzieżowego
Sklep internetowy z odzieżą to również wyzwanie pod względem komunikacji z potencjalnymi Klientami. Czy wiesz w jaki sposób będziesz przedstawiać swoje nowe produkty w mediach społecznościowych a jak za pomocą newslettera? Branża modowa sprzedaje obrazem a Klienci kupują oczami. To właśnie dlatego warto tworzyć dobrej jakości zdjęcia, które następnie można wykorzystywać do komponowania atrakcyjnych przekazów informacyjnych.
Niezastąpionym dotąd rozwiązaniem na skuteczne promowanie się sklepu internetowego o tematyce modowej jest prowadzenia bloga w obrębie sklepu. Tak samo jak dokładne opisywanie produktów za pomocą języka korzyści, tak prowadzenie bloga tematycznego opisującego możliwości wykorzystania asortymentu przyczyni się do częstszych odwiedzin strony. Połączenie bloga ze sklepem przyczynia się również do wzrostu zaangażowania wśród Klientów. Ciekawe wpisy wraz ze zdjęciami przykładowych stylizacji staną się źródłem inspiracji dla Klientów. Prowadząc jednocześnie porady na temat mody i najnowszych trendów potencjalny Klient może zainteresować się produktem, co doprowadzi do jego zakupu.
Integracja z hurtownią
Jeśli nie posiadasz w tej chwili dostawcy u którego mógłbyś zaopatrywać się w asortyment, lub nie wiesz jakie produkty chciałbyś sprzedawać - najlepszym rozwiązaniem pozostaje gotowa integracja z hurtowniami oferowanymi przez platformę sklepów internetowych. Z listy zintegrowanych hurtowni przeważająca część wpisuję się w branżę modową (bielizna, odzież, torebki, dodatki, biżuteria).
W jaki sposób dokonać integracji? Wszystko wyjaśniamy we wpisie na naszym blogu, który wraz z prostą instrukcją pokazuje jak łatwo jest nawiązać współpracę z wybraną hurtownią.
A może dropshipping?
Ten popularny model współpracy pomiędzy sklepami internetowymi z odzieżą a hurtownią wykorzystuje coraz więcej firm. Dlaczego jest tak popularny? Zapewne dlatego, że oferuje niski wkład własny, brak dużego ryzyka handlowego, a także brak konieczności kupowania i magazynowania towaru.
Oszczędzając czas oraz pieniądze możesz inwestować w rozwój swojego sklepu www. Nie kupując i magazynując towaru (który mógłby się nie sprzedać - tak jak chociażby w przypadku sklepu stacjonarnego) możesz bez problemu inwestować w rozwój swojego sklepu internetowego pod względem grafiki, pozycjonowania lub marketingu.
Oto najważniejsze zalety oraz wady modelu sprzedaży metodą dropshipping:
PLUSY
- brak inwestycji w towar,
- zakupujesz produkty dopiero po wpłynięciu zamówienia od Klienta,
- zero prowizji od dokonanych transakcji,
- bezpłatna współpraca,
- wysyłka w atrakcyjnych cenach,
- brak zatrudnienia osobnej osoby do pakowania,
- brak magazynu.
MINUSY
- kontrolowanie oraz nadzór nad zamówieniami we współpracy z hurtownią,
- przywiązanie do hurtowni z którą się współpracuje,
- lekko wydłużony czas obsługi zamówienia (proces przekazywania informacji).
Platforma sklepów internetowych RedCart /RedCart
|
2014-03-07 10:49:50
|